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포토샵 플러그인 설치 602 에러코드 문제 해결방법

romeo1052 2020. 1. 26. 15:23
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We've found that Adobe Enterprise users seem to have problems with exmancmd and Exchange distributed extensions, throwing the 602 error and not working with Anastasiy's Extension manager.

The fix for this is messy, and it doesn't originate from Adobe. One of our partners came up with this process to fix the same problem:

1. Quit all running Adobe Applications.

2. Quit all the process including the one for Creative Cloud from task manager. Look for it in the Task Manager.

3. Delete or Rename this file from local machine:

Windows= C:\Users\<your_username>\AppData\Local\Adobe\OOBE\opm.db OR

Mac OS = /Users/***/Library/Application\ Support/Adobe/OOBE/opm.db

4. Re-launch the Creative Cloud desktop app and sign in.

5. opm.db will be created again automatically.

6. The extension should automatically reinstall. This might take a couple of minutes we've heard 2 to 10 mins. If you don’t get notifications in your CC desktop client app, check for folder and files created at C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CEP\extensions that appear to be related to frame.io

7. If folder files are present then, try looking for them in Premiere

8. If step 6 fails, quit Premiere and try to re-acquire the addon. This means in the CC Exchange click uninstall and then install on the extension again.



Adobe Enterprise 사용자는 exmancmd 및 Exchange 분산 확장에 문제가있어 602 오류가 발생하고 Anastasiy의 확장 관리자와 작동하지 않는 것으로 나타났습니다.

이 문제에 대한 해결책은 지저분하며 Adobe에서 유래 한 것이 아닙니다. Google 파트너 중 하나가 동일한 문제를 해결하기 위해이 프로세스를 마련했습니다.

1. 실행중인 모든 Adobe 응용 프로그램을 종료합니다.

2. 작업 관리자의 Creative Cloud 프로세스를 포함하여 모든 프로세스를 종료합니다. 작업 관리자에서 찾으십시오.

로컬 컴퓨터에서이 파일을 삭제하거나 이름을 바꿉니다.

Windows = C : \ Users \ <사용자 이름> \ AppData \ Local \ Adobe \ OOBE \ opm.db 또는

Mac OS = / Users / *** / Library / Application \ Support / Adobe / OOBE / opm.db

4. Creative Cloud 데스크탑 앱을 다시 시작하고 로그인합니다.

5. opm.db가 자동으로 다시 생성됩니다.

6. 확장 프로그램이 자동으로 다시 설치되어야합니다. 2 분에서 10 분 정도 들었습니다. CC 데스크탑 클라이언트 앱에 알림이 표시되지 않으면 C : \ Program Files (x86) \ Common Files \ Adobe \ CEP \ extensions에서 생성 된 frame.io와 관련이있는 폴더 및 파일을 확인하십시오.

7. 폴더 파일이 있으면 Premiere에서 찾아보십시오.

8. 6 단계가 실패하면 Premiere를 종료하고 애드온을 다시 확보하십시오. 이는 CC Exchange에서 제거를 클릭 한 다음 확장에 다시 설치 함을 의미합니다.




요약

1.작업 관리자에서 adobe 관련 앱들을 전부 종료한다.

2.
Windows = C : \ Users \ <사용자 이름> \ AppData \ Local \ Adobe \ OOBE \ opm.db 또는

Mac OS = / Users / *** / Library / Application \ Support / Adobe / OOBE / opm.db

 opm.db파일을 삭제하거나 이름을 변경한다.

3. Creative Cloud 데스크탑 앱을 다시 시작하고 로그인

4. 자동으로 재설치를 진행함. (사용자가 다시 설치하는것이 아니라 cc를 실행하면 자동 재설치)


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